سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنگامِ تماشای این شهرها پلکزدن یادتان میرود

سفر و طبیعت‌گردی برای بعضی‌ها ازجمله روتین‌های هرساله یا هر به چند ماهه‌شان محسوب می‌شود. برای بعضی دیگر کمپینگ در دل پارک‌های شهری و تخمه‌شکستن هم به‌نوعی سفر به‌حساب می‌آید.

اما اگر گردشگر حرفه‌ای باشید یا بهتر بگوییم، در انتخاب مقصد سفر کمی سخت‌پسند‌تر از سایرین تصمیم بگیرید، ماجرای انتخاب مقصد سفر جذاب‌تر می‌شود!

راستش را بخواهید این مقاله برای عشاق گردشگری تدارک دیده شده‌است نه هر گروه از سفردوستانِ محترمی که ادعای گردشگری دارند. درنتیجه اگر شما هم دنبال انتخاب و تجربه مقاصد خاص برای سفر در ایران هستید یا به‌جای سکونت در هتل‌های معمولی، گزینه‌های اجاره کلبه جنگلی و یا اجاره ویلاهای هیجان‌انگیز در شمال را ترجیح می‌دهید، تا انتها با ما همراه باشید.

دیوار چین در شمال ایران؛ اینجا مارسرخی است که نیش نمی‌زند

اهالی گرگان می‌گویند اسمش مارسرخ است، دیوار چین را می‌گویم! موضوع کمی پیچیده شد.

اگر تا به امروز فکر می‌کردید که طولانی‌ترین اثر معماری تاریخ دیوار چین است، درست فکر می‌کردید! اما با این تبصره که در ایران خودمان هم دومین اثر مرتفع دنیا وجود دارد که معمولا ازسمت گردشگران نادیده گرفته می‌شود. این دیوار دفاعی بین منطقه‌ای، در گرگان از کنار دریای مازندران شروع می‌شود و تا شمال شرق کلاله امتداد دارد.

یعنی تصور کنید که از دریای خزر تا کوه‌های گلیداغ دیواری به طول 200کیلومتر خودنمایی می‌کند. از ویژگی‌های جذاب ظاهری‌اش وجود آجرهای سرخ در نمای دیوار است که همین باعث می‌شود بومی‌های گرگان عنوان”مارسرخ” را به این دیوار بدهند.

جالب است بدانید که این دیوار هم مانند دیوار چین رویکردی کاملا نظامی داشته‌است و برای دفاع از گرگانِ زیبا در سال‌های دور به وجود آمده‌است.

ادامه مطلب: تماشایی ترین شهرها